My first day

15 december 2017 - Kedewatan, Indonesië

Nu ik begin aan dit eerste verslag, is het eerste dat in me opkomt dat het afscheid op schiphol al een week geleden voelt, maar aan de andere kant is het ook gek dat het nu al vrijdag is. Zo’n vliegreis neemt zo erg je tijdbesef weg, dat ik toen ik zag dat er vrijdag werd aangegeven door mijn telefoon vannochtend, ik  dacht dat mijn telefoon gecrasht was of iets. Hoedan? En hoe nu al?

Maar ik zal beginnen bij schiphol. Dat was verschrikkelijk (dacht ik). Het was ook kut en ik moest super hard huilen( in het eerste vliegtuig zullen ze wel denken wat is dat voor zielepoot). Maar toen ik bij het inchecken al aan de praat raakte met een meneer werd mijn zelfvertrouwen al wat groter. Bij het afscheid zakte ik even in, maar toen ik bij de douane kwam, kwam er een soort andere roos naar boven die zei: we gaan dit gewoon eventjes doen, punt”

Bij de douane ging verder alles goed, dat was fijn. In het vliegtuig had ik een fijne plek en zat ik naast een moeder met twee dochters. Wat wel lekker typisch was, dat toen ik mijn tas pakte en een m&m zakje wilde paklen alle m&m’s door het gangpad vlogen. Fijn denken we dan. #roosbelike

De twee vluchten gingen goed en het wachten op qatar was ook geen straf. Gezellig gekletst met twee nederlandse vrouwen die een tweeling waren en in Barcalona woonden. Ze vonden het jammer dat ze de sneeuw in nl hadden gemist;)

Na de vlucht raakte ik aan de praat met een deens meisje. Was erg gezellig. Helaas ging ze naar een andere plek. Dus was ik alleen aangewzen op de honderden taxi shoufeurs die allemaal tegelijk “taxintaxitaxi” roepen. Wow oke dacht ik. Na wat hulp van pieter, de enige met een logisch tijdverschil op dat moment heb ik geld gepint en voor een taxi gekozen. Toen vondt ik het wel even heftig.

De man van mijn taxi was super aardig en wist veel van Nederland af. Dat is iets wat ik al in mijn eerste dag heb geleerd, alle mensen zijn echt gastvrij en aardig en hebben het beste met je voor. Natuurlijk willen ze je geld, halo wii zijn als tourist hun leven, maar ze zijn goede mensen en kijken verder dan geld.

Iedereen die ik tot nu toe heb gezien was vrolijk. Zelfs de zwerver tegenover mijn hostel.

Op mijn eerste dag heb ik lekker de buurt tevoet verkent en dingen gedaan als pinnen  en een simkaart kopen. Je zult versteld staam van het feit hoe snel je met memsen praat. Fijn om te merken.

Ik ben op een van de lekkerste (volgens de locals) marktjes gaan eten. Het rook daar zo lekker naar kruiden en kip. En het mooiste was nog hoe je zag dat ze life en vers een soort curry voor je maken. Er gaat van alles in en dan stampen maar😍 echt geweldig om te zien.

Het was een mooie dag met veel indrukken. Dus zo lekker slapen en morgen de fiets op.

Ps. Niemand fietst, scooters alleen maar scooters.

1. Ineke van Opstal:
    15 december 2017
    Dat klinkt goed Roos. Goed dat jeje herpakt hebt en je open stelt voor nieuwe ervaringen. Veel plezier meid
  2. Ineke van Opstal:
    15 december 2017
    Hoi Rozanne, hier word je wel volwassen van! Knap dat je dit allemaal maar doet. Had ik ook wel gewilt toen ik 18 was. ( jalours dus)
    Tot horen, liefs, oma Ineke
  3. Claartje van opstal:
    15 december 2017
    Ooo roos ik ruik t .... mijn mooiste reis ever ! Geniet x reizigers zijn vriendin overal ! 😊
    X claartje
  4. Iwan:
    15 december 2017
    Moest erg lachen om de m&m’s, idd R Will be, ik hoor dat je geniet van de nieuwe en soms onwennige dingen om je heen, kus die papa
  5. Mees:
    15 december 2017
    Leuk dat je hel goed hebt daar geniet er van roos ❤️😘👍🏻
  6. Emma Vellinga:
    15 december 2017
    Lieve Roos, wat een avonturen al op 1 dag. Je bent echt zo spontaan en sociaal en dat gaat je vast heel veel moois brengen. Take care! Emma
  7. Auke:
    16 december 2017
    Hey lieverd!!!! Mooi om te lezen al je avonturen van 2 dagen... en er zullen er nog meerdere volgen. Zo spannend alkemaal....dikke x😘
  8. Rob van der Looij:
    16 december 2017
    Hey Roos, wat leuk om te lezen en wat goed van je dat je jezelf herpakt hebt. Klasse maar dat is jou ook wel toevertrouwd. Geniet volop (met of zonder M&M 😜)